Friday, February 10, 2012

Secebis Tinta Untuk dirasa...


Bismillah..
Lahirnya aku ketika  mnjelang 3 nov 1990..( 22 tahun sekarang ni..) aku di didik oleh kedua  umi&ayah tnpa rse penat jemu..
Mulanya aku mengenal huruf A, B, C di tadika kemas ( dekat je ngn umh..=)..) di smping tu aku juga bljr mngenal  alif, ba’, ta’ dengan bertalqqi dgn umiku sendri..( smpi ngis2 xnk ngaji )..

Genap usia  7thn, aku truskn  kt skolh kebgsaan ujong pasir, Melaka smpi thn 3..pastu, aku berpindah ke thn 4 ke skolah kebgsaan padang temu..smpi thn 6 ( upsr dpt 2a je..)
Umurku semkin mngkat..

Aku dihntar utk tggl di asrama di skolh menengah kebangsaan tun perak jasin..( kne berdikari )..dr  tingktn 1 smpi  tgktn 5..( result spm..2a je pun )

Masuk alam universiti..


Tbe2 teringn utk menghafaz al-Quran..so, aku trus buat plihan utk memohon Darul Quran JAkim..

Alhmdllh..permohnn dterma..aku stdy kt DQ 3 thn je..kt situ aku byk timba penglamn..mcm2 dugaan aku dapat bile nk hafal kalam2NYA..( kuatkn smgt jgk..ade jgk mse2 hmpir  down )..
Setelah tmat 3thn..

Aku  smbung  bljr kt ngre asing..( skrg ni la) alhmdllh..tpi lg mncbr la..duk ngji kt mesir ni..dgn perangai arb ni..( phm2 la )..jauh ngn fmili lg..( tipu la kalau xngis ) hehe..
Tu jelah sikit2..

Ape2 pun..sy bersyukur kepada Allah kerana mmberi pluang utk  bljr ilmu2NYA serba sedikit di bumi Anbiya’..tidak lupa utk umi dan ayh tercinta kerana telah byk berkorbn dan mmberi semngat..

~ Perjuangan belum slesai ~  

0 comments:

Post a Comment